rmrk

יום שישי, 18 במרץ 2011

Atelier -סדנה, בית מלאכה, סטודיו



בשיעור האחרון עם הסטודנטים, נפגשנו בסטודיו (של הביה"ס, לא שלי) וניסיתי להסביר להם איך אני רואה את המקום, כמקום של עבודה, יצירה, מפגש, התנסות והתבוננות ולא רק של ביצוע פרוייקטים.

האטלייר, היה מקום הלימוד של אומנים עד המאה ה19. הוכשרו שוליות ואסיסטנטים שהפכו במרוצת השנים ל- אומנים בזכות עצמם. האטלייר היה המקום היחידי של ההכשרה והיה כפוף לגילדות מקצועיות, עד שהאקדמיה לקחה את מקומו.

הסטודיו שלי משמש אותי כמקום מפגש עם לקוחות, קולגות, צילום ויצירה. כרגע אני בסטודיו ה 3 שלי, מאז נכנסתי לסטודיו הראשון שלי ב 2006 כשותף. אני גם יוצר במחשב ועוד, מנהל את ענייני וכו'. הקירות מכוסים בעבודות שלי, שנותנות לי ולמצולמים השראה והכוונה. לפעמים יש בו "בלאגן יצירתי" כמו בסוף יום צילומים, אבל אני דואג להחזיר את הציוד למקומו, לשמור עליו. הסטודיו מקבל אור טבעי מחלון גדול הפונה צפונה ואותו אני יכול לכסות לצרכים שונים. התקרה גבוהה כמובן ויש הרבה מקום לעבודה והשראה. עבדתי כמובן גם תקופות מהבית, במקומות עבודה לא אופטימליים וכו'. אבל אני חושב, שלמרות שהדבר כרוך בהוצאות ניכרות, חלק מהפרסונה של אמן זה מקום העבודה שלו. יש צלמים (ואומנים אחרים) הרואים בעולם כולו את ה"אטלייר" שלהם. מקובל עלי, אבל זוהי לא דרכי. ביקרתי אצל מספר צלמים בארץ ובעולם, שגם חיים בסטודיו שלהם, או עובדים בשטח המחייה שלהם.

אני אישית אוהב את ההפרדה הברורה בין "בית" - ל"עבודה" בין הבית - ל אטלייר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה